Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC contra UPC (nogmaals) en Distributiecar

De Reclame Code Commissie heeft besloten een openbare aanbeveling te doen vanwege de wat het noemt hardnekkige manier waarop UPC doorgaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ditmaal werden een telemarketinggesprek en de website van het bedrijf misleidend geacht. In het telefoongesprek met een inwoner van Nijmegen werd onder meer gesteld dat er standaard 20 procent bespaard wordt op abonnements- en gesprekskosten in vergelijking met KPN; verder werd beweerd dat men goedkoper was dan Tele2. Deze beweringen werden respectievelijk onvolledig en onwaar bevonden. De stellingen over een 20 procents korting op zowel abonnement als tarief werd ook op de website geplaatst. Dit bleek niet onder alle omstandigheden het geval te zijn. ‘Tegelijkertijd telefoneren, internetten en televisiekijken’ is ook een onvolledige mededeling, aangezien daarvoor een bepaald type abonnement met een tweede lijn nodig is. Distributiecare werd berispt omdat de beweringen over kraakbeenopbouwende stoffen in haar product Glucon Combi niet aannemelijk gemaakt konden worden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in