Overslaan en naar de inhoud gaan

Sluikreclame werkt - soms

Onderzoeksbureau IAG zocht uit wat wel en niet werkt bij sluikreclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de strijd om de onverschillige kijker bij de lurven te grijpen, maken marketeers graag gebruik van productplacement oftewel sluikreclame. Dat lukt volgens IAG het best wanneer het merk of product ook echt deel is van het verhaal waarin het wordt getoond, wanneer er zowel auditieve als visuele elementen in zitten en wanneer de productplacement door gewone reclame wordt ondersteund.

related partner content for mobile comes here

In dat laatste geval is niet alleen de herinneringsscore aanzienlijk hoger, maar blijkt ook dat de kijker de gewone reclame beter opmerkt. Soms kan de duur van de sluikreclame een positieve rol spelen, maar doorslaggevend is die niet.

Minder geslaagd of zelfs ronduit mislukt blijken productplacements die niets te maken hebben met het programma waarin ze verschijnen. De ondersteuning door een gelijktijdige (dure) reclamecampagne haalt in die gevallen ook weinig uit.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in