Blackberry gaat zich op consument richten


Zo vertelde financieel directeur Dennis Kavelman afgelopen zaterdag tegen het Financieele Dagblad, in een reactie op de klwartaalresultaten die het bedrijf afgelopen donderdag bekend maakte: ‘We hebben met onze Blackberry-oplossing natuurlijk een uitstekende relatie met mobieletelefoonaanbieders. Zij weten heel goed hoe je aan de consument verkoopt, dus het is logisch dat we ons daar wat meer op willen gaan richten. Zonder onze focus opd e zakelijke markt te verliezen.’
Research in Motion haalt 75 procent van zijn omzet uit verkopen aan de grootzakelijke markt. 25 procent wordt verkocht aan de detailhandel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe komende maanden zal het bedrijf meer geld stoppen in research en development en marketing. De uitgaven hierin namen het afgelopen kwartaal al toe tot 51,5 miljoen euro, vergeleken met 34,5 miljoen euro in dezelfde periode een jaar geleden. De omzet lag in het eerste kwartaal van dit jaar op 613 miljoen euro,.vergeleken met 454 miljoen in dezelfde periode een jaar geleden. De nettowinst was 130 miljoen euro.
Research in Motion verwacht vooral in Europa nog sterk te zullen groeien. Wereldwijd maken inmiddels 5,5 miljoen mensen gebruik van de Blackberry-toepassing, het afgelopen kwartaal kwamen daar 680.000 mensen bij.
(bron: FD)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid