Overslaan en naar de inhoud gaan

Blackberry gaat zich op consument richten

Reseach in Motion, het Canadese bedrijf dat het Blackberry e-mailapparaat ontwikkelde, zal zich meer op consumenten gaan richten. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo vertelde financieel directeur Dennis Kavelman afgelopen zaterdag tegen het Financieele Dagblad, in een reactie op de klwartaalresultaten die het bedrijf afgelopen donderdag bekend maakte: ‘We hebben met onze Blackberry-oplossing natuurlijk een uitstekende relatie met mobieletelefoonaanbieders. Zij weten heel goed hoe je aan de consument verkoopt, dus het is logisch dat we ons daar wat meer op willen gaan richten. Zonder onze focus opd e zakelijke markt te verliezen.’

related partner content for mobile comes here

Research in Motion haalt 75 procent van zijn omzet uit verkopen aan de grootzakelijke markt. 25 procent wordt verkocht aan de detailhandel.

De komende maanden zal het bedrijf meer geld stoppen in research en development en marketing. De uitgaven hierin namen het afgelopen kwartaal al toe tot 51,5 miljoen euro, vergeleken met 34,5 miljoen euro in dezelfde periode een jaar geleden. De omzet lag in het eerste kwartaal van dit jaar op 613 miljoen euro,.vergeleken met 454 miljoen in dezelfde periode een jaar geleden. De nettowinst was 130 miljoen euro.

Research in Motion verwacht vooral in Europa nog sterk te zullen groeien. Wereldwijd maken inmiddels 5,5 miljoen mensen gebruik van de Blackberry-toepassing, het afgelopen kwartaal kwamen daar 680.000 mensen bij.

(bron: FD)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in