Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruim 50.000 i-Phone applicaties - waarvan 20% games

De Apple store is inmiddels een jaar geopend en het aantal applicaties is overweldigend. Opmerkelijk is dat 20% van alle beschikbare…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van deze games is 22,6% gratis en zijn er eigenlijk drie types te onderscheiden:

related partner content for mobile comes here

1. Demo versies van betaalde games. Dit zijn “light” versies van games die je kunt kopen in de Appstore. Dit is een ideaal middel om consumenten kennis te laten maken met een game. Vaak zijn er 1 of 2 levels speelbaar. Als een game bevalt kan de consument alsnog besluiten de volledige game te kopen. Uit onderzoek is gebleken dat veel van de lightversies bijdragen aan een enorme conversie naar de volledige game.
2. Gratis full-games. Dit zijn games die door consumenten zelf zijn geprogrammeerd. Dus eigenlijk pure consumer generated content die in sommige gevallen in een later stadium toch een commerciele vertaling krijgen.
3. Advergames. Deze games zijn volop in opkomst en er zijn al veel merken die hier succesvol gebruik van hebben gemaakt, waaronder Grolsch, Discovery Channel en Audi.

Wellicht een leuke tip voor advergame ontwikkelaars: De puzzel games zijn het meest populair. Deze bezitten namelijk 16,4% aandeel van alle games in de Appstore. Actie games 11,2% en Platform games ook 11,2%.

Ten opzichte van maart 2009 is het aantal games in hele korte tijd verdubbeld. Toen waren er namelijk 'pas' slechts 6.000 games beschikbaar!!

Voor bedrijven die advies willen omtrent gaming verwijs ik graag door naar of naar

Nederland mag trouwens best trots zijn op dit vlak, want er wordt inmiddels een hoop moois geprogrammeerd door bedrijven in Nederland. Kijk voor een voorbeeld maar eens op de onderstaande link voor de iPhone game Star Defense:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in