Overslaan en naar de inhoud gaan

Richtlijnen voor Ingame Advertising van het IAB

Om tegemoet te komen aan de hardnekkige vraag van adverteerders en mediabureaus is het IAB gekomen met richtlijnen voor ingame advertising.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omdat gaming een interactief medium is zouden adverteerders juist de interactieve mogelijkheden van games moeten uitbuiten. Wees creatief en onverwacht, want alles is te programmeren in deze virtuele werelden! Een banner plaatsen in een game is net zo spannend als een poster plakken op de muur van een leegstaand pand op een verlaten industrieterrein. De mediaconsumptie van jongeren tot 19 jaar is heel anders dan die van 10 jaar geleden, dus lijkt het me logisch dat adverteerders zich aanpassen en innoveren.
Uit de interviews die ik tot nu toe heb gehad met focusgroepen blijkt dat de jeugd reclame in games helemaal niet erg vind. Sterker nog - ze zijn zich er heel bewust van en kunnen het ook waarderen, mits het origineel is, verrassend, grappig en niet te nadrukkelijk of 'hardnekkig' (persistant).

related partner content for mobile comes here

De resultaten van de diepte interviews zal ik binnenkort uiteen zetten tijdens het Marketing Information Event in Rotterdam op 4 november.

Voor wie de richtlijnen van het IAB wil lezen, ze staan op en zijn ook te downloaden (onderaan de pagina).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in