Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips scoort op duurzaamheid

Philips heeft het beste duurzaamheidsbeleid van het Nederlandse bedrijfleven. Ook DSM en ABN Amro doen het goed.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een enquête van Management Team. De belangstelling voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) in het bedrijfsleven neemt snel toe. Management Team legde een aantal op duurzaamheidsbeleid gespecialiseerde onderzoekers een vragenlijst voor.

related partner content for mobile comes here

Eervolle vermeldingen waren er onder meer voor Crown Van Gelder, Numico en Shell. De deelnemende onderzoeksinstellingen waren

Berenschot, Dutch Sustainability Reserach (DSR), SNS Asset Management, Universiteit van Tilburg en de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO).

Philips werkt met vierjarenplannen (onder de naam EcoVision) waarin doelstellingen staan voor de milieuprestaties. In de duurzaamheidsverslagen die elk jaar wordt gepubliceerd wordt daarover gerapporteerd. Het gaat bijvoorbeeld over het reduceren van het energieverbruik (in 2009 vijf procent minder verbruik dan in 2005) en de uitstoot van bepaalde stoffen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in