Overslaan en naar de inhoud gaan

NGO hakt in op concurrentie

Maatschappelijke belangenorganisaties, ook wel ngo's genoemd, schuwen harde communicatie niet. Die activistische methoden gebruiken ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zwitserse NGO, Solidar, nagelt George Clooney persoonlijk aan de schandpaal in over te stappen op FairTrade. Op zich niets bijzonders, we beginnen gewend te raken aan dit soort harde campagnes van belangenorganisaties.

related partner content for mobile comes here

Maar wat wil het geval? Nespresso loopt voorop in het verduurzamen van hun keten. Ze hebben samen met Rainforest Alliance een eigen duurzaamheidsprogramma (AAA genaamd) opgezet dat wordt gecertificeerd door derde partijen waaronder Control Union. Bovendien betaalt Nespresso boeren ook nog eens beter dan wie ook. Zo verzekeren ingewijden mij.

Als je , dan blijkt hun ware motief: eigen label eerst. Alles dat niet is is per definitie oneerlijk in hun beleving. "Fairtrade - what else?"

De virale film van Solidar is een nieuwe stap in de ontwikkeling van verduurzaming: ngo's concurreren onderling op het scherpst van de snede en gebruiken daarvoor activistische methoden die geen reclamecodecommissie zou toestaan als het om bovengrondse consumentenmerken zou gaan. Stel je voor dat Douwe Egberts zo Nestlé zou aanvallen als FairTrade nu in feite met AAA doet…

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in