Overslaan en naar de inhoud gaan

`Prijs niet belangrijkst in online vergelijkgedrag`

Het aantal reviews en de levertijd zijn belangrijk in de online oriëntatie van consumenten naar bepaalde producten. Webshops waar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit signaleert shoppingsite/prijsvergelijkingssite . Naast het aantal reviews, is ook het sentiment (positieve of negatieve beoordeling) van belang om een webshop verder te bekijken.

related partner content for mobile comes here

Wanneer een consument op zoek is naar een bepaald product, laat hij zich sterk beïnvloeden door het aantal reviews van een webshop.

Daarnaast ook door het sentiment van de reviews en de beoogde levertijd. Dit geldt met name voor de zoektocht naar een specifiek product zoals een iPad of een specifiek model digitale camera van merk X, maar ook voor algemenere producten zoals een schooltas, kleding of schoenen.

Leon Kramer, commercieel directeur Beslist.nl: ‘Wanneer er tussen twee shops veel verschil is qua waardering en qua levertijd, zal de consument eerder kiezen voor het artikel bij een shop waar het net een paar euro duurder is, dan een shop met een slechte waardering of een lange levertijd. Reviews geven op een transparante manier de betrouwbaarheid van een webshop aan. Vaak bekijkt een bezoeker niet meer dan 4 tot 5 beoordelingen.’

Andere factoren die van invloed zijn op het vergelijkgedrag zijn onder andere:
• Aantal reviews
• Sentiment van de reviews
• Levertijd
• Bezorgkosten
• Uitstraling van webshop

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in