`Prijs niet belangrijkst in online vergelijkgedrag`
Dit signaleert shoppingsite/prijsvergelijkingssite Beslist.nl. Naast het aantal reviews, is ook het sentiment (positieve of negatieve beoordeling) van belang om een webshop verder te bekijken.
Wanneer een consument op zoek is naar een bepaald product, laat hij zich sterk beïnvloeden door het aantal reviews van een webshop.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDaarnaast ook door het sentiment van de reviews en de beoogde levertijd. Dit geldt met name voor de zoektocht naar een specifiek product zoals een iPad of een specifiek model digitale camera van merk X, maar ook voor algemenere producten zoals een schooltas, kleding of schoenen.
Leon Kramer, commercieel directeur Beslist.nl: ‘Wanneer er tussen twee shops veel verschil is qua waardering en qua levertijd, zal de consument eerder kiezen voor het artikel bij een shop waar het net een paar euro duurder is, dan een shop met een slechte waardering of een lange levertijd. Reviews geven op een transparante manier de betrouwbaarheid van een webshop aan. Vaak bekijkt een bezoeker niet meer dan 4 tot 5 beoordelingen.’
Andere factoren die van invloed zijn op het vergelijkgedrag zijn onder andere:
• Aantal reviews
• Sentiment van de reviews
• Levertijd
• Bezorgkosten
• Uitstraling van webshop
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid