Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Markt voor relatiemedia floreert’

De relatiemediabranche is na internet de snelst groeiende markt, zo blijkt uit onderzoek uitgevoerd door de Custom Publishing Council van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek laat zien dat marketeers verwachten in de komende jaren meer budget te besteden aan custom publishing. Verder blijkt dat steeds meer bedrijven relatiemedia opnemen in hun marketingcommunicatiemix.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek versterkt de onafhankelijke redactionele inhoud van relatiemedia het imago van het betreffende merk of bedrijf gemiddeld met 9%. Verder blijkt dat de merkloyaliteit van de lezers van een relatiemagazine is 32% hoger is dan die van niet-lezers. De toegenomen voorkeur van de lezer voor het merk is terug te zien in zijn bestedingen. Van het totale bedrag dat hij in spendeert in de bepaalde branche, geeft hij na het lezen van een relatiemagazine gemiddeld 8% meer uit aan het merk waarvan hij of zij het relatiemagazine leest. De responscijfers van relatiemagazines zijn volgens het onderzoek hoog. In de retailsector reageert 78% van de lezers direct op dit soort calls to action. De gemiddelde respons van de sectoren retail, automotive en financiële dienstverlening is 44%.

Lezers besteden gemiddeld 25 minuten aan het doornemen van een relatiemagazine. De uitgave ligt gemiddeld een week op de leestafel en wordt gedurende die periode nog een keer of drie door dezelfde lezer opengeslagen. Daarna gaat het relatiemagazine een nieuwe levensfase in, als het wordt doorgegeven aan een vriend. (Smin)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in