‘Markt voor relatiemedia floreert’


Het onderzoek laat zien dat marketeers verwachten in de komende jaren meer budget te besteden aan custom publishing. Verder blijkt dat steeds meer bedrijven relatiemedia opnemen in hun marketingcommunicatiemix.
Volgens het onderzoek versterkt de onafhankelijke redactionele inhoud van relatiemedia het imago van het betreffende merk of bedrijf gemiddeld met 9%. Verder blijkt dat de merkloyaliteit van de lezers van een relatiemagazine is 32% hoger is dan die van niet-lezers. De toegenomen voorkeur van de lezer voor het merk is terug te zien in zijn bestedingen. Van het totale bedrag dat hij in spendeert in de bepaalde branche, geeft hij na het lezen van een relatiemagazine gemiddeld 8% meer uit aan het merk waarvan hij of zij het relatiemagazine leest. De responscijfers van relatiemagazines zijn volgens het onderzoek hoog. In de retailsector reageert 78% van de lezers direct op dit soort calls to action. De gemiddelde respons van de sectoren retail, automotive en financiële dienstverlening is 44%.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLezers besteden gemiddeld 25 minuten aan het doornemen van een relatiemagazine. De uitgave ligt gemiddeld een week op de leestafel en wordt gedurende die periode nog een keer of drie door dezelfde lezer opengeslagen. Daarna gaat het relatiemagazine een nieuwe levensfase in, als het wordt doorgegeven aan een vriend. (Smin)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid