Komt Yahoo Nederland eindelijk los?
Pinkeltjelandjes als Nederland zijn voor Yahoo nooit van belang geweest. Weliswaar mocht Ruud Smeets (inmiddels bij Mediamall van onder meer KPN) met Overture de reclamemarkt hier exploreren, maar Yahoo kon niet opboksen tegen de vrijwel vanzelf gegroeide populariteit van Google hier. Daar hoefde alleen maar een verkoopteam tegenaan gezet te worden. Maar let op, Yahoo begint een inhaalrace.
Yahoo kwam, geholpen door TBWA p.r. (u denkt nu dat ik aandelen heb), met de aaankondiging dat ze met Yahoo Search Marketing, de opvolger van Overture, het minimale openingsbod voor advertenties bij niet goed lopende zoektermen verlaagt van 15 naar 5 cent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDat is nu niet dat je zegt 'tjonge, jonge, wat een opzienbarende stap'. Maar Yahoo heeft zich gemeld, zeg maar. Er is ook een nieuwe directeur van Yahoo Nederland, Pepijn Breijder, die opklom van verkoopchef bij Yahoo-dochter Kelkoo. Recent kwam ook Yahoo Auto Nederlend online.
Recent begon AOL in Nederland, dus de grote Amerikanen Microsoft, Google, Yahoo en AOL (met Time Warner achter zich) kunnen de strijd aangaan met Ilse Media, Telegraaf Groep, KPN/Planet etc. in Nederland. Trouwens wel boeiend hoe de Microsoft-baas Steve Ballmer zijn achterstand op Google toegeeft. Maar dat gaat Microsoft geheid met Windows Live op de rug van Vista proberen goed te maken.
Yahoo doet trouwens nog steeds de reclame voor MSN in Nederland, net als voor Orange, Lycos, Vinden.nl, Speurders van De Telegraaf, Gouden Gids en RTL Groep. Het nieuwe reclamesysteem Panama brengt Yahoo hier vanaf het tweede kwartaal 2007, waarbij eerste de 'grote accounts' worden omgezet.
Het kan alleen maar boeiender worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid