Overslaan en naar de inhoud gaan

Eén kopje koffie?

Wie kent de hit van VOF de Kunst uit 1987 nog: Eén kopje koffie? In de afgelopen jaren is het aanbod van koffie, maar zeker ook de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie kent de hit van VOF de Kunst uit 1987 nog: ? In de afgelopen jaren is het aanbod van koffie, maar zeker ook de manieren waarop we het kunnen zetten, gigantisch toegenomen. Oftewel: je kunt dagenlang verschillende kopjes koffie drinken, zonder dat je hetzelfde melange of merk genuttigd hebt.

related partner content for mobile comes here

We zijn ondertussen wel bekend geworden met koffie met het keurmerk, dat garant dient te staan voor sociaal-en milieuverantwoorde productie en een eerlijke, reële prijs voor de koffieboeren. De supermarktketen en haar dochter gaan nog een extra duit in het kopje doen, door een eigen, eerlijke, koffie op de markt te brengen, met een het Max Havelaar keurmerk. Eind deze maand wordt geïntroduceerd, direct ook in diverse varianten beschikbaar. Naast het ideële belang, wil Albert Heijn met name ook inzetten op kwaliteit, gesteund door de slogan: 'smaakt beter, voelt beter'.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Zwitserland en Groot-Brittannië, wilde het de afgelopen jaren nog ziet zo vlotten met de verkoop van eerlijke koffie in ons land (marktaandeel ca. 3%). Misschien te weinig nadruk op kwaliteit? Is dat wat de veeleisende Nederlandse koffiedrinker nog mist? We geven blijkbaar liever tientallen miljoenen euro's aan goede doelen, maar koffie met een ogenschijnlijke bijsmaak laten we in het schap staan? Wie weet, wellicht draagt deze nieuwe ontwikkeling in het retaillandschap bij aan het doorbreken van het toch nog wel aanwezige 'geitenwollensokken'- imago.

Het kan ook wel eens een heel interessante ontwikkeling worden, aangezien 's lands grootste koffiebrander, , zegt vooralsnog geen belangstelling te hebben voor het aanbieden van koffie met het Max Havelaar keurmerk.

We zullen er nog maar een kopje op drinken!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in