Overslaan en naar de inhoud gaan

Perfect is niet goed genoeg meer

Onlangs kopte MarketingTribune dat merken meer binnenkant en minder buitenkant moeten laten zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken moeten volgens VODW niet uitdrukken hoe mensen willen zijn, maar hoe ze werkelijk zijn. Geen wannabe maar simpelweg be lijkt het dus te worden. De Positioneringsgroep verwacht dat merken steeds meer tegen de meetlat van authenticiteit gelegd gaan worden.

related partner content for mobile comes here

Dat mensen minder snel verleid willen worden door 'een magische droomwereld' en juist meer open staan voor echte real-life situaties in reclame blijkt uit diverse onderzoeken.

Internationaal onderzoek toont aan dat geïdealiseerde personen in reclame het minder goed doen dan realistische personen. Realistische reclame wordt als meer uniek, creatief en informatief gezien dan reclame die een ideaalbeeld voorschotelt. Bovendien kunnen mensen meer dingen terugspelen over een realistische reclame.

en hebben uitgevoerd naar hoe vrouwen omgaan met financiële producten en financiële reclame.

Hoofdresultaat hiervan is dat vrouwen meer behoefte hebben aan échte merken en échte merkreclame dan ze nu vaak krijgen te zien, te horen of te lezen.

Daarnaast blijkt uit onderzoek voor het het belang van authenticiteit.

Niet voor niets kreeg Hertog IJs de 50+ Expertise Award, de prijs voor de reclame-uiting die het best aansluit bij de belevingswereld van 50-plussers. Boodschap van deze reclame: ons aardbeienijs smaakt zo goed vanwege de aardbeien?

Het inmiddels zeer bekende virale filmpje van over wat echte en 'distorted' schoonheid is inmiddels al meer dan 1,6 miljoen keer bekeken.

En het heeft ambassadeurs van het merk onder de consumenten opgeleverd: 'Fantastische reclame. (?) verplichte kost bij gezondheidsvoorlichting aan jongeren!' Even interessant is de waarbij het Dove filmpje wordt geridiculiseerd met als slot de pakkende zin: NO ONE WANTS TO LOOK AT UGLY PEOPLE.

Dan toch maar terug naar de perfecte wereld in reclame? Ik dacht het niet. Natuurlijk willen we niet alleen maar kijken naar lelijke mensen, maar te mooi en te plastic is synoniem met lelijk geworden? Omarm dus niet de perfectie, hulde aan de echte merken!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in