Overslaan en naar de inhoud gaan

Google belangrijkste merk van 2006

Volgens het jaarlijks terugkerende merkonderzoek van Online Branding Magazine Brandchannel.com is Google voor het tweede jaar op rij het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het jaarlijks terugkerende merkonderzoek van Online Branding Magazine is Google voor het tweede jaar op rij het belangrijkste merk in ons aller leven geweest. En voor datzelfde tweede jaar op rij werd Apple nipt verslagen.

related partner content for mobile comes here

De lijst wordt samengesteld op basis van de vraag "Welk merk heeft in 2006 de grootste impact op ons leven gehad?" en de antwoorden die 3625 branding professionals op deze vraag geven.

De top 5 ziet er als volgt uit:
1)
2)
3)
4)
5)

Vooral de nummers drie en vier baren opzien, aangezien het hier debutanten in de lijst betreft. "Het geweldige debuut van YouTube en Wikipedia is een onderdeel van een bredere trend, namelijk het groeiende belang van online merken die draaien op user generated content", aldus de verklaring.

Andere opvallende nieuwkomers waren (15) en de nieuwe Engeltalige (19). Naast deze wereldwijde ranking was er natuurlijk ook ruimte voor de meer 'regionale' lijsten. Noord-Amerika laat ongeveer hetzelfde beeld zien als de global-variant (Apple, YouTube, Google, Starbuck's en Wikipedia), maar in Europa zien we het wel heel anders. Meer vanuit een 'eigen merk eerst' overtuiging, volgens de verklaring. Ikea, Skype, Nokia, Zara (mode) en Adidas zijn onze toppers. Datzelfde chauvinisme geldt in Azië (Sony, Toyota, HSBC, Samsung en Honda).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in