Google belangrijkste merk van 2006


Volgens het jaarlijks terugkerende merkonderzoek van Online Branding Magazine Brandchannel.com is Google voor het tweede jaar op rij het belangrijkste merk in ons aller leven geweest. En voor datzelfde tweede jaar op rij werd Apple nipt verslagen.
De lijst wordt samengesteld op basis van de vraag "Welk merk heeft in 2006 de grootste impact op ons leven gehad?" en de antwoorden die 3625 branding professionals op deze vraag geven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De top 5 ziet er als volgt uit:
1) Google
2) Apple
3) YouTube
4) Wikipedia
5) Starbucks
Vooral de nummers drie en vier baren opzien, aangezien het hier debutanten in de lijst betreft. "Het geweldige debuut van YouTube en Wikipedia is een onderdeel van een bredere trend, namelijk het groeiende belang van online merken die draaien op user generated content", aldus de verklaring.
Andere opvallende nieuwkomers waren MySpace (15) en de nieuwe Engeltalige Al Jazeera (19). Naast deze wereldwijde ranking was er natuurlijk ook ruimte voor de meer 'regionale' lijsten. Noord-Amerika laat ongeveer hetzelfde beeld zien als de global-variant (Apple, YouTube, Google, Starbuck's en Wikipedia), maar in Europa zien we het wel heel anders. Meer vanuit een 'eigen merk eerst' overtuiging, volgens de verklaring. Ikea, Skype, Nokia, Zara (mode) en Adidas zijn onze toppers. Datzelfde chauvinisme geldt in Azië (Sony, Toyota, HSBC, Samsung en Honda).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid