Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers denk aan je personal brand!

Dagelijks zijn wij als marketeers bezig met het in de markt zetten van ons merk. Daarbij vergeten we vaak het belangrijkste merk, namelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze zeggen wel eens iemand die in de auto’s zit, hecht thuis geen waarde aan zijn auto. Zo lijkt het bij marketeers ook wel eens, iemand die in de marketing zit vergeet zijn eigen marketing (= personal branding). Een mooi voorbeeld vind ik nog steeds een oud-collega online marketeer die bij een masterclass reputatie management werd geconfronteerd met zijn privé Hyves foto’s die hij was vergeten af te schermen. Deze foto’s gaven een goed beeld van hoe zijn weekenden eruit zagen. Oftewel elke dag was hij bezig met het online goed voor de dag komen van zijn werkgever maar daarbij vergat hij zichzelf (= reputatie schade).

related partner content for mobile comes here

Het is belangrijk om jouw personal brand te ontdekken zowel voor jezelf als voor je carrière, want door goed voor de dag te komen creëer jij voor jezelf kansen. Levende voorbeelden hiervan zijn onder andere Ben Saunders en Barack Obama. Daarnaast kan een goede personal branding ook voor een versterking van je corporate brand zorgen, denk hierbij aan bijvoorbeeld Steve Jobs.

Om je op weg te helpen bij het vermarkten van jezelf organiseert NIMA Young Professionals op 10 maart in Almere voor de derde keer . Tijdens de workshop zullen onder andere (consultant/trainer personal branding, communication & reputation management ReBBels), (founder watvindikvanjou.nl) en (resultaatgericht adviseur, coach en selecteur) je tips geven om goed voor de dag te komen. Ook worden er break-out sessies georganiseerd waarin aandacht wordt besteed aan ‘presenteren, solliciteren, zelfvertrouwen’ en ‘personal branding & social media’. Tevens kun je een CV check laten doen en een professionele social media foto laten maken.

Je gaat naar huis met inzicht in je eigen persoonlijke brand en wat jouw waarde is voor de mensen om je heen en de organisatie waar je voor werkt. De workshop geeft je handvatten om een goede ‘me-marketing’ strategie uit te denken zodat jij niet tegen verrassingen aanloopt zoals mijn oud-collega dat wel deed.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in