Overslaan en naar de inhoud gaan

luxe discounters

Gastblogger Mike Dijkstra Taurel
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl de voorheen vooral op kwaliteit gerichte supermarkten als Albert Heijn en C1000 hun best doen zo goedkoop mogelijk te lijken, beginnen de echte discounters het moeilijk te krijgen.

related partner content for mobile comes here

TNS Infratest in Duitsland onderzocht de mogelijkheid tot verdere groei van de retailers in opdracht van KPMG, waaruit bleek dat er voor de discounters geen nieuwe klanten meer zijn. Wie nu nog geen boodschappen bij een discounter doet wil dat ook echt niet en zal daar in de toekomst ook niet voor kiezen.

Nieuwe groei moet dus uit de bestaande klantenkring komen, wat niet eenvoudig zal zijn. Dat betekent in feite dat de markt zich stabiliseert en dat discounters alleen nog maar kunnen groeien als zij zich ook kwalitatiever gaan positioneren.

Aldi Nederland is daarom als eerste in de Aldi groep gestart met een luxe pilotsupermarkt in Rotterdam, wat een absolute breuk met de Aldi traditie betekent. De pilot store is opener en luxer en het personeel is meer service gericht. Een soort goedkope Albert Heijn zou je kunnen zeggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in