luxe discounters


Terwijl de voorheen vooral op kwaliteit gerichte supermarkten als Albert Heijn en C1000 hun best doen zo goedkoop mogelijk te lijken, beginnen de echte discounters het moeilijk te krijgen.
TNS Infratest in Duitsland onderzocht de mogelijkheid tot verdere groei van de retailers in opdracht van KPMG, waaruit bleek dat er voor de discounters geen nieuwe klanten meer zijn. Wie nu nog geen boodschappen bij een discounter doet wil dat ook echt niet en zal daar in de toekomst ook niet voor kiezen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNieuwe groei moet dus uit de bestaande klantenkring komen, wat niet eenvoudig zal zijn. Dat betekent in feite dat de markt zich stabiliseert en dat discounters alleen nog maar kunnen groeien als zij zich ook kwalitatiever gaan positioneren.
Aldi Nederland is daarom als eerste in de Aldi groep gestart met een luxe pilotsupermarkt in Rotterdam, wat een absolute breuk met de Aldi traditie betekent. De pilot store is opener en luxer en het personeel is meer service gericht. Een soort goedkope Albert Heijn zou je kunnen zeggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid