Overslaan en naar de inhoud gaan

Barclays commercial verboden

Een commercial van de Engelse Barclays bank is verboden door de Advertising Standards Authority. Er kwamen ruim 290 klachten binnen die er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een commercial van de Engelse is verboden door de . Er kwamen ruim 290 klachten binnen die er op neer kwamen dat de commercial de draak steekt met een ernstige, potentieel dodelijke aandoening.

related partner content for mobile comes here

In de commercial zwelt een man verschrikkelijk op nadat hij is gestoken door een bij die in zijn blikje drank zat. Hij rent naar een meertje om af te koelen, valt in het water en komt weer boven, kermend van de pijn en overdekt met wier.

Vervolgens rent hij een restaurant binnen, waar hij de bezoekers schrik aanjaagt met zijn verschijning. De politie schiet hem neer met een verdovingspistool en arresteert hem.
Een voice-over zegt: 'Statistisch gezien loop je meer kans gearresteerd te worden dan van bankrekening te wisselen.'

De klagende kijkers vonden dat de commercial aanstootgevend is voor mensen die aan ernstige allergieën lijden en een ernstige allergische reactie hebben gehad op een bijensteek.

Barclays heeft excuses gemaakt en een donatie gedaan aan de -campagne, die mensen met levensbedreigende allergieën helpt.
De commercial mag niet meer worden uitgezonden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in