Overslaan en naar de inhoud gaan

TiVo maakt winst! Maar niet voor lang...

TiVo, het bedrijf van de digitale videorecorders, doet het goed: de firma heeft het eerst winst gemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, het bedrijf van de digitale videorecorders, doet het goed: de firma heeft het eerst winst gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Lang duurt de blijdschap echter niet, want al het verdiende geld en meer wordt direct weer uitgegeven aan een intensieve marketingcampagne, om meer abonnees te werven. De toekomst ziet er namelijk somber uit voor TiVo.

TiVo telde het tweede kwartaal een netto winst van 240.000 dollar, in dezelfde periode vorig jaar was dat nog een verlies van 10,8 miljoen dollar.
De extra inkomsten zijn met name te danken aan een groei van 46 procent uit service en technologie, de inkomsten daaruit stegen naar 40,7 miljoen. Dat bedrag lag een jaar geleden op 27,8 miljoen dollar.

Tivo verwelkomde de laatste drie maanden 254.000 nieuwe abonnees, dat zijn er in totaal nu 3,6 miljoen. Tweederde van die abonnees komt echter uit een samenwerkingsverband met , en dat contract loopt binnenkort af...

DirecTV heeft in totaal 14 miljoen klanten, en wil onder de exclusiviteitsdeal met TiVo uit. Het bedrijf wil ook iets met concurrent NDS Group opzetten. Daarnaast oefenen veel kabelmaatschappijen druk uit met hun alternatieven voor de desktop (en waar je dus geen TiVo voor nodig hebt).

TiVo gaat dus flink investeren in zijn marketing, om over een paar jaar niet vreselijk kopje onder te gaan. Het bedrijf focust onder andere op langetermijn deals met kabelbedrijven, zoals recent afgesloten met lokale kabelaars Comcast en Cebridge. Zulke deals leveren veel abonnees op, en dat zorgt niet alleen voor veel omzet uit abonnementen, maar ook uit advertenties. Want vreemd genoeg verdient TiVo veel geld aan advertenties. Ik dacht altijd dat het apparaat er juist voor zorgt dat je reclames kunt skippen, maar TiVo blijkt speciale technologie in huis te hebben om interactieve reclame te maken die mensen juist wel willen zien.

Maar bovenstaande initiatieven leveren pas over een langere termijn geld op?TiVo verwacht dus voor het derde kwartaal weer verlies te draaien, zo tussen de 20 en 25 miljoen dollar.

Wat denkt u, gaat TiVo ten onder aan zijn innovatie, en lopen de volgers over een paar jaar met de winst weg?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in