Volgt Unilever weblogs?


Frank post op Marketingfacts: Na Kryptonite, Kensington en Landrover nu dan Unilever die zich in de blogosfeer mengt. Maar nu met goed nieuws. Dan Entin is een blogger die schrijft over de problemen die hij heeft om zijn favoriete deodorant te vinden.
Unilever luistert schijnbaar en heeft niet alleen uitgebreid per mail geantwoord, maar Dan ook voorzien van een voorraadje deodorant. Is dit het vervolg op klantenservice? Naast het callcenter en email-afhandeling, ook blogmonitoring? Zijn er in Nederland merken/bedrijven die actief de blogosfeer in de gaten houden?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNoot: er zijn al meerdere bedrijven die al enkele jaren proactief de discussiefora (en tegenwoordig ook weblogs) volgen om klachten te signaleren, 'marktonderzoek' te doen of om onverwachte klantenservice te kunnen verlenen. Diensten van leveranciers als eknip of Clipit zijn hiervoor een praktische oplossing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid