Overslaan en naar de inhoud gaan

Lukas Pauka (TMG):"De discussie over privacy wordt volwassen" [Visie Mobile 2014]

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voorspellen wordt steeds lastiger. Vooral door de korte 'livecycles' van producten en de virale kracht van het internet. Je ziet het aan tools als en. Eind 2012 wist bijna niemand van het bestaan van deze diensten. Nu zijn ze niet meer weg te denken uit het medialandschap. Hetzelfde geldt voor, dat na acht bijzondere jaren op zwart gaat en toch lange tijd de grootste website van Nederland was. Het filteren en cureren van tools, services en content wordt de taak van online marketeers, nu en in de toekomst. ‘Wat is relevant voor mij, mijn organisatie en mijn klanten en kan ik het medium inzetten om mijn doelen te bereiken?’, zijn de vragen die iedere marketeer zich steeds weer moet stellen. Hieronder een aantal van mijn ‘unsubstantiated gut-feelings’ voor 2014;

related partner content for mobile comes here

NFC
Er zijn al een groot aantal" title=""> smartphones beschikbaar met NFC, ik zie in 2014 echter uit naar een iPhone met NFC integratie. Dan pas verklaren marketeers de techniek als volwassen en kunnen creatieven ermee aan de slag. De techniek maakt het mogelijk om op een pragmatische manier het virtuele en het fysieke met elkaar te verbinden. Ik sta in ieder geval al te popelen om met deze technologie aan de slag te kunnen.

Create your own app
Een paar jaar geleden was het ondenkbaar dat je als zelfstandig ondernemer zelf een shopping website zou opzetten. Met tools als Wordpress wordt het de ondernemer gemakkelijk gemaakt. De drempels zijn weggenomen. Hetzelfde geldt voor het ontwikkelen van apps. Met tools als, en het zojuist in Nederland gelande zullen we steeds meer smb’s zien die hun eigen apps ontwikkelen en aanbieden.

Paying for privacy
De discussie over privacy wordt volwassen. Naast het goede werk dat wordt verricht door organisaties als, die waken over onze persoonlijke gegevens die verspreid zijn over het net. In 2014 staan ook andere dienstverleners op die de behoefte aan privacy omzetten in een business model. Zoals bijvoorbeeld deze uit Rusland die niet zomaar data deelt met derden. Er zullen meer en meer gebruikersgroepen komen die best bereid zijn om te betalen voor extra privacy.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in