Lichte winst Albert Heijn
In dat jaar was het winstcijfer 51 miljoen euro hoger. Dat blijkt uit de gecontroleerde jaarcijfers die Ahold vandaag voorbeurs heeft gepubliceerd. De omzet van Albert Heijn bedroeg afgelopen jaar 5,70 miljard euro, tegen 5,41miljard in 2001 en 5,20 miljard euro in 2000.
Gisteren werd al bekend dat Albert Heijn een verdere efficiencyslag gaat doorvoeren om sneller en slagvaardiger op de huidige marktsituatie in te kunnen spelen. De grootgrutter heeft het voornemen in totaal 440 arbeidsplaatsen te gaan besparen: 250 op het hoofdkantoor en 190 binnen de logistieke organisatie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisNa de opgaande lijn van 2002 zijn consumenten in 2003 duidelijk minder gaan besteden. Prijs is voor klanten veel belangrijker geworden. Albert Heijn merkt als grootste servicesupermarkt dat haar klanten per bezoek minder besteden. Dit resulteert in een marktaandeel over het eerste half jaar 2003 van 26,7 procent ten opzichte van 27,9 procent over het eerste half jaar van 2002 en een tegenvallende omzet. Deze cijfers komen van onderzoeksbureau ACNielsen.
Albert Heijn meldt de beste supermarkt te willen zijn, tegen aantrekkelijke prijzen. Kostenreducties moeten het mogelijk maken de voordelen van Albert Heijn (zoals kwaliteit, innovatie, keuze en service) verder te versterken en tevens het prijsniveau aantrekkelijker te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid