Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte winst Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn heeft het afgelopen jaar een operationele winst van 262 miljoen euro geboekt. Dat is een lichte stijging ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In dat jaar was het winstcijfer 51 miljoen euro hoger. Dat blijkt uit de gecontroleerde jaarcijfers die Ahold vandaag voorbeurs heeft gepubliceerd. De omzet van Albert Heijn bedroeg afgelopen jaar 5,70 miljard euro, tegen 5,41miljard in 2001 en 5,20 miljard euro in 2000.

related partner content for mobile comes here

Gisteren werd al bekend dat Albert Heijn een verdere efficiencyslag gaat doorvoeren om sneller en slagvaardiger op de huidige marktsituatie in te kunnen spelen. De grootgrutter heeft het voornemen in totaal 440 arbeidsplaatsen te gaan besparen: 250 op het hoofdkantoor en 190 binnen de logistieke organisatie.

Na de opgaande lijn van 2002 zijn consumenten in 2003 duidelijk minder gaan besteden. Prijs is voor klanten veel belangrijker geworden. Albert Heijn merkt als grootste servicesupermarkt dat haar klanten per bezoek minder besteden. Dit resulteert in een marktaandeel over het eerste half jaar 2003 van 26,7 procent ten opzichte van 27,9 procent over het eerste half jaar van 2002 en een tegenvallende omzet. Deze cijfers komen van onderzoeksbureau ACNielsen.

Albert Heijn meldt de beste supermarkt te willen zijn, tegen aantrekkelijke prijzen. Kostenreducties moeten het mogelijk maken de voordelen van Albert Heijn (zoals kwaliteit, innovatie, keuze en service) verder te versterken en tevens het prijsniveau aantrekkelijker te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in