Overslaan en naar de inhoud gaan

Dalend bedrijfsresultaat NDC

De moeilijke omstandigheden op de advertentiemarkt hebben het bedrijfsresultaat (na amortisatie goodwill) van de Noordelijke Dagblad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NDC is de holdingmaatschappij van Friese Pers (onder meer. Leeuwarder Courant) en Hazewinkel Pers (Dagblad van het Noorden). De omzet over de eerste jaarhelft van 2003 liep met ruim zes procent terug naar 78,8 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Diverse acties op het gebied van kostenbeheersing en efficiency in bedrijfsprocessen hebben gezorgd voor een gematigde doorwerking van de gedaalde advertentieomzetten in het bedrijfsresultaat. De bedrijfslasten lagen bijna zes procent lager dan in voorgaand jaar. 'Ook wij lopen in onze omzet tikken op in de huidige markt, maar er is nog altijd sprake van een positief bedrijfsresultaat,' zegt Jan de Roos, directeur van NDC Holding.

De verwachting is dat over het gehele jaar 2003 het bruto resultaat op vergelijkbaar niveau als in 2002 zal uitkomen. 'Optimalisering van bedrijfsvoering blijft de komende tijd volop actueel,' aldus De Roos. 'Daarnaast kijken we ook naar schaalvergroting en mogelijkheden voor samenwerking, en is er aandacht voor innovatie en nieuwe producten. We blijven ernaar streven om onze positie in Noord-Nederland te versterken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in