
Het onderzoek werd in opdracht van kinderprogramma Z@ppelin gehouden en de onderzoeken volgen op de wens van de Tweede Kamer om een experiment te houden met een reclamevrij jeugdblok. De publieke omroep wil kinderen niet afschermen van commercie, mede omdat het schrappen van reclame het kinderprogramma Z@ppelin 15 miljoen euro zou kosten.
De Tweede Kamer nam een motie aan over de schadelijkheid van reclame rond kinderprogramma's. Daarin werd gezegd dat kinderen moeilijk onderscheid kunnen maken tussen feit en fictie. Ook werd verwezen naar positieve ervaringen in Europese landen, waar kinderreclame is ingeperkt. Nu blijkt dat beide stellingen door het onderzoek niet worden onderbouwd.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftDe resultaten worden in september eerst naar de Tweede Kamer gestuurd.
<#FONT SIZE=1>Bron: Trouw<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee