Overslaan en naar de inhoud gaan

Kindertelevisie zonder reclame niet altijd beter

Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam en de dienst Kijk- en Luisteronderzoek van de NOS, blijkt dat er geen bewijs bestaat dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek werd in opdracht van kinderprogramma gehouden en de onderzoeken volgen op de wens van de Tweede Kamer om een experiment te houden met een reclamevrij jeugdblok. De publieke omroep wil kinderen niet afschermen van commercie, mede omdat het schrappen van reclame het kinderprogramma 15 miljoen euro zou kosten.

related partner content for mobile comes here

De Tweede Kamer nam een motie aan over de schadelijkheid van reclame rond kinderprogramma's. Daarin werd gezegd dat kinderen moeilijk onderscheid kunnen maken tussen feit en fictie. Ook werd verwezen naar positieve ervaringen in Europese landen, waar kinderreclame is ingeperkt. Nu blijkt dat beide stellingen door het onderzoek niet worden onderbouwd.

De resultaten worden in september eerst naar de Tweede Kamer gestuurd.

< SIZE=1>Bron: Trouw<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in