Overslaan en naar de inhoud gaan

Kauwgummerken Cadbury naar McCann

Cadbury Schweppes heeft McCann-Erickson Worldwide aangewezen als wereldwijd bureau voor het reclameaccount van 60 miljoen dollar voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zijn bijvoorbeeld Certs, Clorets, Dentyne en het hier bekende Stimorol. Dat merk behoort tot Adams, wat weer een dochter was van farmaceut Pfizer. Het Britse Cadbury Schweppes nam Adams vorig jaar over.

related partner content for mobile comes here

De kauwgummerken zaten bij Bates Worldwide New York. Cadbury Schweppes wilde ze niet onderbrengen bij J Walter Thompson, zoals veel voormalige Bates-klanten. JWT heeft al een aantal Cadbury Schweppes-merken, zoals Bubbaloo, Bubblicious, Halls en Trident.

Er loopt overigens nog een review voor het wereldwijde, 250 miljoen dollar tellende media planning en buying account van het Britse bedrijf. Europees zit Cadbury Schweppes bij OMD, Mediaedge:cia en Carat (Brandrepublic).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in