Overslaan en naar de inhoud gaan

Levenslange garantie Opel misleidend

Opel mag in Duitsland niet langer reclame maken voor zijn auto's met de belofte op een levenslange garantie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de Duitse reclamewaakhond Wettbewerbzentrale gisteren beslist omdat het de claim misleidend acht, meldt De Tijd (België). Alle reclames waarin de levenslange reclame wordt aangeprezen, moeten worden verwijderd om te voorkomen dat een klacht wordt ingediend.

related partner content for mobile comes here

Opel begon twee weken geleden een grote campagne waarbij kopers van een nieuwe Opel een ‘levenslange garantie’ werd beloofd. Maar dat bleek in de praktijk tegen te vallen. De garantie is beperkt tot de eerste 160.000 kilometer en geldt alleen voor de eerste eigenaar van de auto. De Wettbewerbzentrale zegt dat dit misleidend is.

De levenslange garantie wordt vooralsnog alleen in Duitsland en Groot-Brittannië aangeboden. Vooralsnog gaat de campagne in Groot-Brittannië nog door.

Bron: De Tijd (België).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in