Overslaan en naar de inhoud gaan

Tele2 moet advertenties rectificeren

Tele2 moet advertenties rectificeren omdat het bedrijf de prijs van de nieuwe kabeltelevisiedienst op misleidende wijze heeft vergeleken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de voorzieningenrechter in Den Haag bepaald in een kort geding, dat was aangespannen door de kabelbedrijven UPC en Ziggo.

related partner content for mobile comes here

Tele2 adverteerde dat mensen voor 5 euro per maand kabeltelevisie in de huiskamer kunnen krijgen. In de rectificatie moet duidelijk komen te staan dat mensen dan ook vastzitten aan een jaarabonnement op internet, telefonie en digitale televisie. De totaalprijs komt daarmee op 44,95 euro per maand. Tele2 moet niet alleen rectificeren in gedrukte media, maar ook in tv-spots en op de eigen website.

Günther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt van Tele2, zegt 'verbaasd en teleurgesteld' te zijn over de uitslag. 'Wij staan voor eerlijke communicatie en zijn ervan overtuigd dat we in onze campagne volledig eerlijk waren. Onze prijzen voor kabelabonnementen starten bij vijf euro als je ook een combinatiepakket afneemt bij Tele2. We gaan wel door met onze campagne voor kabeltelevisie. Uiteraard zullen we – nu de rechter anders bepaald heeft – de communicatie van de totaalprijzen nog duidelijker maken en het vonnis uitvoeren.'

Bernard Dijkhuizen, algemeen directeur van Ziggo reageert verheugd op de uitspraak: 'De consument krijgt nu geen misleidende informatie meer en daar ging het in deze zaak om.'

Tele2 beraadt zich wel op eventuele vervolgstappen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in