Tele2 moet advertenties rectificeren


Dat heeft de voorzieningenrechter in Den Haag bepaald in een kort geding, dat was aangespannen door de kabelbedrijven UPC en Ziggo.
Tele2 adverteerde dat mensen voor 5 euro per maand kabeltelevisie in de huiskamer kunnen krijgen. In de rectificatie moet duidelijk komen te staan dat mensen dan ook vastzitten aan een jaarabonnement op internet, telefonie en digitale televisie. De totaalprijs komt daarmee op 44,95 euro per maand. Tele2 moet niet alleen rectificeren in gedrukte media, maar ook in tv-spots en op de eigen website.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGünther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt van Tele2, zegt 'verbaasd en teleurgesteld' te zijn over de uitslag. 'Wij staan voor eerlijke communicatie en zijn ervan overtuigd dat we in onze campagne volledig eerlijk waren. Onze prijzen voor kabelabonnementen starten bij vijf euro als je ook een combinatiepakket afneemt bij Tele2. We gaan wel door met onze campagne voor kabeltelevisie. Uiteraard zullen we – nu de rechter anders bepaald heeft – de communicatie van de totaalprijzen nog duidelijker maken en het vonnis uitvoeren.'
Bernard Dijkhuizen, algemeen directeur van Ziggo reageert verheugd op de uitspraak: 'De consument krijgt nu geen misleidende informatie meer en daar ging het in deze zaak om.'
Tele2 beraadt zich wel op eventuele vervolgstappen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid