Reclame melk Albert Heijn misleidend
Albert Heijn maakt misleidende reclame voor halfvolle melk, oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC).
Een biologische boerin had een klacht ingediend omdat het haar stoorde dat Albert Heijn op de verpakking meldt dat het gaat om melk van Hollandse weide, terwijl die ook van koeien kan komen die voortdurend op stal staan.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Volgens de commissie kan door de reclame de onjuiste indruk ontstaan dat de melk geheel afkomstig is van koeien die ten minste een deel van het jaar in de wei staan. Volgens de supermarktketen komt een ’aanzienlijk percentage’ van de melk van koeien met weidegang.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWakker Dier is blij met de uitspraak. Deze actiegroep voert al jaren campagne om dieren in de wei te houden en wil dat supermarkten ophouden met de verkoop van ’stalmelk’.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid