
Een biologische boerin had een klacht ingediend omdat het haar stoorde dat Albert Heijn op de verpakking meldt dat het gaat om melk van Hollandse weide, terwijl die ook van koeien kan komen die voortdurend op stal staan.
Volgens de commissie kan door de reclame de onjuiste indruk ontstaan dat de melk geheel afkomstig is van koeien die ten minste een deel van het jaar in de wei staan. Volgens de supermarktketen komt een ’aanzienlijk percentage’ van de melk van koeien met weidegang.
Vacatures
Communicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACreatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCorporate woordvoerder
TU DelftWakker Dier is blij met de uitspraak. Deze actiegroep voert al jaren campagne om dieren in de wei te houden en wil dat supermarkten ophouden met de verkoop van ’stalmelk’.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee