Silan zet Pink Ribbon op verpakking
Naast aandacht voor borstkanker op onder andere de verpakkingen van van Silan, doneert fabrikant Henkel in 2010 een bedrag van € 100.000 aan de stichting. Het geldbedrag wordt gebruikt voor de financiering van projecten die de zorg verbeteren voor borstkankerpatiënten en hun naasten.
Silan steunt de stichting omdat beide partijen zich richten op vrouwen, aldus de fabrikant. Hanneke van den Bosch, brandmanager Silan Henkel Nederland, legt de MVO-stap uit: ‘Silan wil graag helpen om mensen in Nederland, en vooral vrouwen, bewust te blijven maken van de ziekte en het onderwerp borstkanker bespreekbaar maken. Dat wij ons steentje kunnen bijdragen door Pink Ribbon hierbij te steunen, is voor ons een logische volgende stap in ons MVO-beleid. We richten ons op dezelfde doelgroep, vinden het belangrijk dat vrouwen zich goed voelen en weten wat daarbij belangrijk voor ze is. Wat Stichting Pink Ribbon beweegt, geldt ook voor Silan: Silan cares, voor je was, voor jou en voor elke vrouw.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNaast de donatie van €100.000 in 2010, is het logo van Stichting Pink Ribbon meegenomen op alle verpakkingen van het vernieuwde assortiment. Ook heeft de wasverzachterfabrikant twee acties ontwikkeld die moeten leiden tot extra bewustzijn bij consumenten over borstkanker. Allereerst is er een actie waarbij roze Silan fietsen zijn te winnen. Deze actie heeft als doel om consumenten ervan bewust te maken dat door voldoende te bewegen, de kans op borstkanker verminderd kan worden. En in de borstkankermaand (oktober) wordt een consumentenevenement georganiseerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid