Overslaan en naar de inhoud gaan

Silan zet Pink Ribbon op verpakking

Silan (Henkel) is vanaf deze zomer partner van Stichting Pink Ribbon, de organisatie die aandacht vraagt voor borstkanker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast aandacht voor borstkanker op onder andere de verpakkingen van van Silan, doneert fabrikant Henkel in 2010 een bedrag van € 100.000 aan de stichting. Het geldbedrag wordt gebruikt voor de financiering van projecten die de zorg verbeteren voor borstkankerpatiënten en hun naasten.

related partner content for mobile comes here

Silan steunt de stichting omdat beide partijen zich richten op vrouwen, aldus de fabrikant. Hanneke van den Bosch, brandmanager Silan Henkel Nederland, legt de MVO-stap uit: ‘Silan wil graag helpen om mensen in Nederland, en vooral vrouwen, bewust te blijven maken van de ziekte en het onderwerp borstkanker bespreekbaar maken. Dat wij ons steentje kunnen bijdragen door Pink Ribbon hierbij te steunen, is voor ons een logische volgende stap in ons MVO-beleid. We richten ons op dezelfde doelgroep, vinden het belangrijk dat vrouwen zich goed voelen en weten wat daarbij belangrijk voor ze is. Wat Stichting Pink Ribbon beweegt, geldt ook voor Silan: Silan cares, voor je was, voor jou en voor elke vrouw.’

Naast de donatie van €100.000 in 2010, is het logo van Stichting Pink Ribbon meegenomen op alle verpakkingen van het vernieuwde assortiment. Ook heeft de wasverzachterfabrikant twee acties ontwikkeld die moeten leiden tot extra bewustzijn bij consumenten over borstkanker. Allereerst is er een actie waarbij roze Silan fietsen zijn te winnen. Deze actie heeft als doel om consumenten ervan bewust te maken dat door voldoende te bewegen, de kans op borstkanker verminderd kan worden. En in de borstkankermaand (oktober) wordt een consumentenevenement georganiseerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in