Boeken beter verkocht door film
Van het boek Eat, Pray, Love werden in de laatste week van juli dit jaar maar liefst 94.000 stuks verkocht. Dat zijn er evenveel als in het hele jaar 2006, het jaar waarin het boek uitkwam. En in 2010 werd het boek al tweemaal zoveel verkocht als in 2009.
Nielsen zette de data in een grafiek:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet zijn vooral boeken en films gericht op vrouwen die zulke stijgingen laten zien: denk aan de film Julie & Julia die soortgelijke resultaten gaf voor de boekverkoop, maar dat gold ook ook Dear John, The Notebook (meer dan 1 miljoen verkochte exemplaren verkocht na de film, wat bijna de helft was van het total aan verkochte boeken, 2,4 miljoen) en My Sister’s Keeper, die in juni in de bioscoop te zien was en zorgde voor 81.000 extra verkochte boeken in de eerste week na de premiere.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid