Is de instorting nabij, vraagt Joris Luyendijk zich af


“Dat is echt een voordeel nu de uitzendingen dan zijn begonnen: ik hoef geen interviews meer te geven aan dag- en weekbladen en televisiegidsen. Mensen wat zijn er veel media, en zij stelden vrijwel zonder uitzondering dezelfde vijf vragen: Wat ging er door je heen toen ze je vroegen voor Zomergasten, waarom hebben ze jou gevraagd, wat zou je zelf aan fragmenten willen zien, op welke gast verheug je je het meest en wat ga je na Zomergasten doen?
”?Dat is confronterend hoor, om te merken dat vrijwel alle media dezelfde vragen beantwoord willen zien. Zoals bekend werken alle media met formats en formules waaraan ieder artikel moet voldoen zodat dit past bij de doelgroep. Kennelijk is Nederland één grote doelgroep. Of zou het kunnen dat als je mensen alleen nog maar de keuze biedt uit acht soorten pindakaas, ze inderdaad na een tijdje niet meer zullen vragen om jam en kaas, simpelweg omdat ze daarvan het bestaan niet eens vermoeden? Ik overdrijf.”?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDeze en nog meer aardige observaties, ondermeer over interviewen op tv versus voor de krant, en over de noodzaak(!) van mediatraining, op: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/65452
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid