Overslaan en naar de inhoud gaan

Hip bedrijf in 3 stappen

Laatsts zag ik bij een tv-programma een rubriek. Het oergewone bakkie koffie (de zwarte filterkoffie) wordt met uitsterven bedreigd.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vervolgens kwam er een Barista (een koffie-expert/vakman) aan het woord. Hij vertelde over de superioriteit van filterkoffie. Hij vertelde een prachtig verhaal over smaakbeleving. Dat je met melk het aroma van de koffie smoort… De 15 verschillende smaken die je herkennen kunt. De mooie ronde smaak van een koffie boon. En vervolgens zag je hem, geconcentreerd kokend water op een papieren koffiefilter schenken. Het zag er fantastisch uit! Het kopje koffie werd door lukrake voorbijgangers geproefd, die uiteraard onder de indruk waren van de ‘totaal andere smaak’ van de koffie. Dit wilden ze wel elke dag!

related partner content for mobile comes here

Hetzelfde bakkie pleur wat ze 10 jaar geleden de rug toekeerden, als saai en burgerlijk bestempelden, werd nu als een noviteit omarmd. De voice-over vertelde dat filterkoffie weer helemaal ‘hipperdepip’ aan het worden was en dat iedereen dit binnenkort weer zou gaan drinken. Einde item•

Ineens dronk ik mijn Latte Macchiato (die ik in mijn linker knuist had) met minder smaak. Ineens was ik wat minder blij met mijn supersonische full-automatic cappu-apparaat met instelling voor de ‘fluffyness’ van het melkschuim. Ik had zin in zo'n hippe kop filterkoffie.

Natuurlijk is filterkoffie gewoon filterkoffie, en vinden sommigen melk erin lekker en anderen niet. Maar wanneer je precies het tegenovergestelde doet van de rest, dit op een juiste en geloofwaardige manier verpakt… Dan heb je in veel gevallen het wiel opnieuw uitgevonden. En ja, die is gewoon rond.

• - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • - • -

Hoe maak je van je bedrijf een hip bedrijf?

Stap1 : Kijk naar je concurrenten. Hoe doen zij het? Hoe leveren zij hun dienst? Hoe zien zij eruit? Hoe communiceren zij met hun doelgroep?

Stap 2 : Doe het tegenovergestelde! Gaat iedereen naar links, ga dan naar rechts, is iedereen rood, dan ben jij groen…. Luisteren ze naar hun klant, wees dan eigenwijs.

Stap 3: Maak hier een duidelijk concept van. Giet dit concept in een "op maat gemaakt jasje", een passende identiteit, compleet met website, je online profielen, noem maar op. Zoek publiciteit op.

Zo simpel kan het zijn.

p.s.

Ik heb geen filterkoffie… alleen maar Espresso's, dubbelle Espresso's, Latte Macchiato’s en extra fluffy Cappuccino’s. Ach, voor je het weet is dat weer helemaal hip.

Groet Armijn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in