
Een opvallende stijger in de lijst is TNT Post. Het merk is volgens 62 procent van de Nederlanders onmisbaar en dat is 11 procent meer dan vorig jaar. Daarmee stijgt het merk naar de achtste plaats in de ranglijst (van 22 vorig jaar). De Nederlander wil zijn vertrouwde TNT-postbode kennelijk niet kwijt, concludeert het onderzoek.
Bij de vrouwen zijn van de top tien van onmisbare merken acht een winkelketen. Bij de mannen staat op de eerste plaats het NOS-Journaal. Verzekeringsmerken komen niet voor in de top honderd, ook al zijn Nederlanders de zwaarst 'verzekerde' mensen ter wereld.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftEen opvallende daler is het merk Senseo. Het daalt in de top honderd van plaats 30 naar 50. Ook Cup-a-Soup daalt aanhoudend: van de 16e plaats in 2008 naar 37 in 2009 en nu op plaats 46. De score van veel internetgerelateerde merken zoals iDeal, Bol.com, YouTube, Hyves en Wikipedia neemt juist toe.
Uit het onderzoek blijkt verder dat consumenten merken vooral als onmisbaar ervaren wanneer ze dicht bij hen staan. Niet alleen Nederlandse merken, ook buitenlandse als Nivea en Ikea, die al decennia lang in Nederland aanwezig zijn, halen hoge onmisbaarheidsscores. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee