'Communicatiebazen geven medewerkers dikke zeven'
Slechts een enkele communicatiedirecteur zegt zeer tevreden te zijn over zijn medewerkers. Bijna tweederde zegt niet te mogen klagen en eenderde is ontevreden. Het belang van strategische vraagstukken verklaart wellicht ook het feit dat ongeveer een op de drie communicatiedirecteuren de afdeling aan het reorganiseren is.
Ook blijkt uit het onderzoek dat ruim tweederde van de communicatiedirecteuren een serieuze gesprekspartner is voor de top van de onderneming. Een kwart geeft aan ook een rol van betekenis te spelen op het hoogste niveau, maar zegt daar wel hard aan te moeten trekken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet succes van de Communicatieafdeling binnen een onderneming lijkt vooral te worden bepaald door strategische vraagstukken en de mate waarin de toegevoegde waarde inzichtelijk kan worden gemaakt. De communicatiedirecteuren geven aan dat de rol van Communicatie vooral op de volgende drie manieren kan worden versterkt: ten eerste met professioneel reputatiemanagement, ten tweede door issuemanagement en ten slotte middels het inzichtelijk maken van met communicatie behaalde resultaten.
Voor het onderzoek verstuurde Boer & Croon in de zomer van 2010 een vragenlijst naar 69 directeuren communicatie, veelal werkzaam bij grote,gerenommeerde organisaties. In totaal werden 39 vragenlijsten teruggestuurd. In 2009 werd dit jaarlijkse onderzoek door Boer & Croon voor het eerst
uitgevoerd bij de start van de Boer & Croon Communication Academy.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid