Case: Grabbeldagen TNT Post


Samen met marketing-pr bureau Linden & Barbosa en interactief bureau Vesper bedacht TNT de interactieve communicatiecampagne Grabbeldagen.
Er werd een website, www.grabbeldagen.nl, ontwikkeld, waar iedereen die een pakje had besteld, via de barcode op het pakje kon grabbelen naar prijzen, onder andere kortingsbonnen. Op deze manier wilde TNT de merkvoorkeur bij online shoppers positief beïnvloeden wat betreft de keuze die je online kunt maken voor de vervoerder van je online bestelling.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSResultaten: de site werd van 18 oktober tot 7 november 200.000 keer bezocht. Ruim 106.000 bezoekers van de site konden direct met hun TNT-barcode grabbelen. Meer dan 80.000 mensen die geen TNT-barcode hadden, speelden het bezorgspel om een barcode te bemachtigen voor de online grabbelton. En grabbelen betekende altijd prijs. Er werden enkele tienduizenden cadeaus weggegeven, waarvan het merendeel gesponsord werd door de deelnemende webshops.
TNT Post Pakketservice is in ieder geval tevreden en denkt erover na om er een jaarlijks terugkerende actie van te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid