Overslaan en naar de inhoud gaan

Fysieke Facebook-button in Amsterdamse museumnacht

Eerder schreven we hier over de fysieke Facebook-button die SowiSocial ontwikkelde voor de Haagse museumnacht, september jongsleden. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder schreven we hier over de fysieke Facebook-button die ontwikkelde voor de Haagse museumnacht, september jongsleden. De button kun je nu ook ervaren in de , 6 november aanstaande.

related partner content for mobile comes here

De fysieke Like button is een kleine chip die wordt gekoppeld aan je Facebook-profiel. Bezoekers van het Amsterdamse Stadsarchief mogen er nu mee experimenteren. In het stadsarchief vind je op dit moment allerlei , van de jaren '20 tot aan de Roxy, en er wordt die nacht een speciaal dancefeest georganiseerd.

Bezoekers dragen de chip tijdens de bij zich. Maken ze iets fantastisch mee? Dan hoeft de iPhone niet meer gepakt te worden, de app hoeft niet geactiveerd te worden en er hoeft geen foto te worden geupload: de chip langs de zuil ter plaatse halen is voldoende voor een directe wallpost.

De resultaten in Den Haag: 80 tags, 250 likes (en dat is een stijging van 300 procent, aldus Sowisocial). De bedenkers verwachten in Amsterdam echter hogere aantallen tags en een stuk meer exposure.

Waarom zou je een online medium als Facebook offline willen vertegenwoordigen? Het antwoord daarop is simpel, aldus Thijs van den Anker, Tim de Jong en Wytze Voerman van Sowisocial: ‘Het grootste deel van de posts op Facebook gaan over ervaringen in het fysieke leven, dus is het logisch om ze ook in dat leven te Liken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in