Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis producten leiden tot negatievere beoordelingen

Online deals: enorme kortingen zorgen voor een grotere aankoopkans, maar zorgen er ook voor dat consumenten verwachten dat de kwaliteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanne Meussen deed met Tim Smits onderzoek aan de KU Leuven naar de effecten van hoge en lage kortingen op daily deal-websites.

related partner content for mobile comes here

Consumenten lijken nog steeds gevoelig voor diensten die met hoge kortingen worden aangeboden op daily deal websites als Groupon. Als dienstverleners erover nadenken om een advertentie op een daily deal site te plaatsen, moeten zij rekening houden met de gedachte dat, naarmate de kortingen hoger worden, de verwachte kwaliteit bij de consumenten daalt. Een lagere verwachte kwaliteit zorgt vervolgens weer voor een kleinere kans op een herhaalaankoop.

Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat de daily deals met een relatief lage, procentuele korting de meeste kans op een goede kwaliteitsverwachting en daarmee de grootste kans op een herhaalaankoop teweeg brengt. Maar consumenten voelen zich het meest aangetrokken tot de advertenties met de hoge kortingen.

Gratis producten leiden op alle punten tot negatievere beoordelingen. Om als aanbieder te zorgen dat de consumenten terugkeren voor een tweede aankoop zal hij moeten zorgen dat de kwaliteit van de dienst niet ten koste gaat van de hoge kortingen waarmee zij aangeboden worden.
Bovendien bevordert een goede service en een goede kwaliteit altijd de mond-tot-mondreclame, wat uiteindelijk de beste manier is om het imago van een organisatie te verbeteren en nieuwe, terugkerende klanten te winnen.

Lees het hele artikel in Tijdschrift voor Marketing, nummer 2.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in