Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanttevredenheid stijgt door webchat

ICT-dienstverlener BT heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van de nieuwste communicatiekanalen door contactcenters. Een van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'We hebben geconstateerd dat webchat wordt gezien als een gelijkwaardige en vaak betere werkwijze vergeleken met telefonische klantenservice', zegt Nicola Millard, Customer Experience Futurologist bij BT Global Services. 'Webchat werkt ook goed in combinatie met sociale media doordat bedrijven een online conversatie makkelijker naar een een-op-een-gesprek kunnen verleggen waarin persoonsgegevens en specifieke details besproken kunnen worden. Webchat wordt ook beschouwd als een effectieve eerste stap voor klanten in de richting van zelfservice via internet. Het onderzoek toont een dubbele winst: contactcentermedewerkers en klanten maken graag gebruik van webchat en het levert contactcenters ook kostenbesparingen op.'

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek bleek dat webchat zorgt voor een klantervaring die tenminste net zo positief is als bij telefonisch contact, maar vaak nog beter. Ongeveer drie kwart van de ondervraagde contactcentermedewerkers vindt dat webchat klanten meer service biedt dan telefonisch contact. Dit word toegeschreven aan de hogere snelheid waarmee klanten contact kunnen leggen via webchat.

BT brengt in februari nog meer resultaten naar buiten naar aanleiding van onderzoek naar 'consumenten- en operationele trends die richting geven aan innovatie binnen contactcenters.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in