Overslaan en naar de inhoud gaan

Frisse digitale marketing

Gevestigde merken moeten meer denken als start-ups bij hun digitale marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zó veel partijen schreeuwen online om aandacht dat je van goeden huize moet komen om boven het maaiveld uit te steken. De succesformule volgens CreativeFeed (VS), gespecialiseerd in digitale marketing: je producten en diensten op een werkelijk nieuwe, authentieke en interessante manier aan de man brengen op het web.

related partner content for mobile comes here

Baseer je campagne dus niet op wat anderen al doen. Je hebt een startersmentaliteit nodig om op te vallen. Omdat start-ups nieuwe dingen op de markt brengen, staan ze meestal open voor innovatie, nieuwe soorten content, nieuwe distributiemodellen. Ze kunnen het wiel niet opnieuw uitvinden, simpelweg omdat hun specifieke wiel nog niet bestaat. Hun insteek: to boldly go where no man has gone before. Risico’s nemen dus, maar wel gecalculeerde risico’s.

Zes tips:

  • Ontdek waarover online wordt gepraat voordat je van je laat horen. Lees blogs. Reviews. Gebruik webtools als Twitter, Technorati, Reddit, Mixx, RSS-feeds, Netvibes en Google Reader.
  • Ga open de dialoog aan. Marketing is niet langer eenrichtingsverkeer. De crux is een gesprek op gang te brengen ― en houden ― tussen consumenten en je merk. Een gesprek waar beide partijen van profiteren.
  • Verberg de waarheid niet achter glibberige old school-marketingclichés. Geef oprechte standpunten en neem mensen serieus. Communiceer op een ‘echte’, directe, menselijke manier. Inspirerende voorbeelden: Dell Computer’s community ideastorm.com, die al vaak succesvolle innovaties opleverde - Dell eert de bedenkers met naam en toenaam. Of de corporate blog van Johnson & Johnson, op .
  • Accepteer dat consumenten in Web 2.0-tijden co-makers zijn van de merkervaring. Slecht voorbeeld: Apple, dat weinig doet met feedback van consumenten.
  • Geef consumenten onweerstaanbare redenen om tijd en moeite te steken in het bouwen aan de merkervaring. Denk aan entertainment, educatie, contact met gelijkgestemden.
  • Wees niet bang om ze te voeden met nieuwe en prikkelende ideeën om het gesprek op gang te brengen.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in