Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebookcampagne KPN goed voor merkvoorkeur

Het blijkt dat KPN ZapRoulette, een spelshow op Facebook een positieve bijdrage levert aan de merkdoelstellingen van KPN.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderliggende boodschap in het online spel was dat je met KPN niet langer hoeft te kiezen, omdat je met iTV Online nu ook live tv kunt kijken op je laptop en tablet. Deze propositie werd gelijktijdig in een ATL-campagne geladen.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek (gedaan door Mindshare onder 360 mensen die het spel speelden. En waar mogelijk zijn de resultaten uit de effectmeting vergeleken met het continue trackingonderzoek) wijst uit dat de deelnemers de activatie positief beoordelen.

Men vindt de campagne (ontwikkeld door Energize) opvallend, aansprekend en sympathiek. KPN blijkt onder deelnemers sterk verhoogde niveaus van merkcijfers als bekendheid, overweging en voorkeur te boeken, in vergelijking tot het continue trackingonderzoek dat Mindshare voor KPN verricht. Daarnaast scoort zowel de propositiebekendheid als de aanschafintentie significant hoger onder deelnemers aan de activatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in