Consument klaagt meer over webwinkels


Het aantal klachten over webwinkels neemt toen. Stichting ConsuWijzer krijgt inmiddels meer klachten over webwinkels dan over gewone winkels.
De eerste zes maanden van dit jaar ontving ConsuWijzer zesduizend meldingen over webwinkels, een stijging met 25% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het aantal meldingen over fysieke winkels bleef met 5400 op hetzelfde niveau als vorig jaar. De meest gehoorde meldingen over webwinkels, betreffen: (1) niet of te laat bezorgde producten (1300); (2) garantie en ondeugdelijke producten en diensten (1200); en (3) rekeningen en betalen (500).
De meldingen over fysieke winkels, gaan merendeels over garantie en ondeugdelijke producten en diensten (3300).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe stijging in het aantal medlingen over webwinkels is conform de ontwikkelingen in retail, zegt Pauline Bijlenga, hoofd ConsuWijzer: 'Online shoppen is populair en er komen steeds meer webwinkels bij. Deze trend zien wij terug in de aantallen meldingen."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid