Overslaan en naar de inhoud gaan

Meest Olympische merk: Adidas gaat op kop

Heineken en Nike staan tot nu toe ook in de top drie van de meest Olympische merken van 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoekbureau Bureau Consumenten Onderzoek (BCO), (onderdeel van TMG). Aan het begin van de Spelen wordt Adidas gezien als meest Olympische merk, op de voet gevolgd door Heineken en Nike. De dranken AA Drink en Coca Cola complementeren de top 5 van Olympische merken. Telegraaf Media Nederland blijft de associatie met Oranje en de Olympische Spelen meten en zal de uitslag na afloop bekend maken.

related partner content for mobile comes here

In de top 10 van merken die worden geassocieerd met Oranje- en haar topsporters, staan veelal dezelfde merken als in de Olympische top 10. Maar er zijn verschillen. Heineken staat bovenaan in deze top 10. Ook de banken Rabobank en ING staan hoger in de top 10 van Oranjemerken. Deze merken richten zich meer op onze eigen topsporters, terwijl merken als Coca Cola, Nike en Adidas zich meer verbinden aan het evenement en haar (internationale) topsporters.

Top 10 Merken die geassocieerd worden met de Olympische Spelen:
1 Adidas
2 Heineken
3 Nike
4 AA Drink
5 Coca Cola
6 Rabobank
7 Aquarius
8 NOS
9 ING
10 De Telegraaf

Top 10 Merken die geassocieerd worden met Oranje(topsporters):
1. Heineken
2. Adidas
3. Rabobank
4. AA Drink
5. ING
6. Nike
7. NOS
8. Aquarius
9. Nationale Nederlanden
10. Coca Cola

Gevraagd met antwoordmogelijkheden (geholpen, 100+ merken) op 27 juli 2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in