Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook en Twitter vergeleken

Ook Twitter maakte deze week zijn derde kwartaal cijfers bekend en daaruit blijkt dat - net zoals bij Facebook- Mobiel de belangrijkste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opmerkelijk gegeven tijdens de : het aantal niet ingelogde Twittergebruikers is groter dan het aantal maandelijkse actieve gebruikers (284 miljoen) dat wel is ingelogd. 

related partner content for mobile comes here

Hoewel Facebook nog bijna 9 maal groter is que inkomsten dan Twitter (en bijna 5 maal zoveel maandelijkse gebruikers heeft) is het interessant om de cijfers en de groei van de twee populairste sociale networken eens te vergelijken.

 

Facebook en Twitter vergeleken

De cijfers zijn van het deze week gepresenteerde kwartaal (Q3 2014). Tussen haakjes het groeipercentage ten opzichte van hetzelfde kwartaal van vorig jaar (Q3 2013).

                                                    Facebook                                Twitter

Gebruikers

Maandelijkse gebruikers               1.35 Miljard (+14%)                284 Miljoen (+23%)

Maandelijks op Mobile                  83%                                         80%

Tijd op Mobiel                               68% (32% desktop)                 86% (14% desktop)

 

Inkomsten

Totale inkomsten                         $  3.2 Miljard (+59%)               $ 361 Miljoen (+114%)

            Uit Advertenties               $ 2.96 Miljard (+64%)              $ 320 Miljoen (+109%)

            Waarvan Mobiel                66%                                         85%   

Overig inkomsten                         $ 246 Miljoen (+13%)              $ 41 Miljoen (+176%)

ARPU                                            $ 2,37 p/user                          $ 1,27 p/user

 

Winst / Verlies                              $ 806 Miljoen (+90%)               -/- $ 175 Miljoen

Winst / Verlies aandeel                 $ 0,30 per aandeel (+76%)      -/- $ 0,29 per aandeel

 

Overig

Werknemers                                  8,348                                      3,600

Grootste aantal volgers                               

Per minuut                                     382.000 likes                          350.000 tweets

 

Alhoewel Facebook drie jaar langer bestaat dan Twitter, is het grootste verschil tussen beide netwerken natuurlijk dat eerstgenoemde winst maakt. Het blijkt tot op heden dat de Facebookgebruikers makkelijker te ‘monetizen’ zijn met mobiele advertenties dan de Twitter gebruikers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in