Overslaan en naar de inhoud gaan

Column Jan Bennink

Stier Herman
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Stier Herman

related partner content for mobile comes here

De kakelverse sloeg bij boerderij Bennink in als een bommetje. Toch niet weer dezelfde oude koeien uit de zure pre-20ste eeuwse Mascini-sloot? Maar dan met een Eugene Roorda look-alike? Een nieuwe koeienvlaai in een kartonnen tetrapak, maar zonder een in alcohol gedrenkt Peertje?

Ik dacht nog, dát moet een liefdeskalfje van Aad Kuijper zijn. En warempel, na een korte blik in de megastallen van alfred.nl zag ik dat de Ronald Koeman van de polderreclame weer had ‘koegeslagen’.

Lollige koeiencommercials vol koeienwoordgrappen zijn voor de markoetingafdeling van Melkunie blijkbaar toch nog niet tot de laatste romige druppel uitgemolken.

Maar genoeg. Er is geen koe zo bont nietwaar... En ik wil ook wel iets vriendelijks over Aad Kuijper zeggen. Voor hij me aan koetjesrepen scheurt of me loeiend op de hoorns neemt.

Vertel het niet verder, want je trekt er geen volle weilanden mee, maar ik ben een Aadfanaat. En al ben ik dan misschien niet zo geporteerd van zijn zwartbonte veestapel, wat Aad Kuijper voor Jumbo presteert is megasuper.

Als het je lukt om na Albert Heijns afgezakte lolbroek Harry Piekema, en na de dikke van de Plus en haar semi-leuke collega’s inclusief excuusneger Edgar, en na die twee aan lager wal geraakte nomen nescio’s, van wie die ene dikke vroeger zo’n humeurige principiële grachtengordellul was, maar nu altijd op zoek is naar euro’s in putjes op C1000-parkeerterreinen, als je ná al deze volstrekt uitwisselbare van elkaar gegapte retailconceptjes vol stukjes boodschapbeleving op en rond de winkelvloer met droge ogen een miljoenen grazende campagne met onbekende acteurs op en rond de supermarktvloer weet te verkopen aan de raad-van-bestuurjongens en -meisjes van Jumbo, dan ben je een toppertje.

En als het je dan lukt om tussen al die nauwelijks te onderscheiden gaap-retailconcepten, verreweg de beste commercials, eigenlijk korte speelfilmpjes, te maken, met een onnavolgbare, soms vertederende Frank Lammers in geurkaarsenbad en moestuin met een verregend Zwarte Joop de Vries-mutsje en een auto aanduwende vrouw met on-Nederlands dikke reclamekont en prima acterende kinderen, dan ben je de stier Herman van de retailreclame.

Deze column staat in Adformatie 21

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in