Overslaan en naar de inhoud gaan

Handboek maakt sociale impact van duurzame producten meetbaar

Een groep van Europese marktleiders als Akzo Nobel, L'Oréal en DSM publiceert het handboek voor 'Product Social Impact Assesment'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Britse schrijft over het als de tool om inzicht te geven over de sociale impact van vooral duurzame producten. Consumenten zijn zich tegenwoordig terdege bewust van de herkomst van de producten die ze kopen. Dit komt, omdat de informatievoorziening beter is dan ooit. Hierdoor worden consumenten gesterkt om onder andere meer duurzame of milieuvriendelijke producten te kopen. 

related partner content for mobile comes here

De &;&;, waar marktleiders inzitten als , , , , ;Oréal, , samen met duurzaamheidsconsulenten van , besloot twee jaar geleden dat er een praktische methodologie moest komen om de sociale impact van de gehele levensduur van een product in kaart te brengen. 

Aan de hand van verschillende proefcases werd de methodologie getest. Akzo Nobel, DSM en L&;Oréal testten het handboek aan de hand van twee producten: . Beide producten bevatten ingrediënten van Akzo Nobel en DSM. Ze keken zowel naar de impact van het product bij consumenten, als naar de impact van het product op het loon en de baanzekerheid van de producerende boer. De beoordeling volgens het handboek hielp om de zwakheden van een product specifiek te belichten, waar zowel de productontwikkelaar als de lokale boer aan kunnen werken.

Met dit handboek hoopt de &;Roundtable for Product Social Metrics&; markten te stimuleren tot nieuwe productinzichten, duidelijkere identificering en om het productieproces efficiënter en duurzamer te maken.

Het gehele handboek is .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in