Overslaan en naar de inhoud gaan

5 bouwstenen voor een sterk organisatiemerk

Over het ontwikkelen van productmerken is veel geschreven, maar hoe ontwikkel je een organisatiemerk? Op basis van uitgebreide…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[Gastblog] Verantwoordelijken van organisatiemerken lopen vaak tegen complexe merkvraagstukken aan, waarbij bestaande merkliteratuur tekort schiet. Dat komt omdat de bestaande vakliteratuur bijna volledig is gebaseerd op onderzoek naar productmerken. In deze literatuur  wordt er geen rekening gehouden met de kenmerkende eigenschappen van organisaties. Giep Franzen, reclame coryfee en de oprichter van SWOCC, verrichtte daarom een uitgebreide literatuurstudie naar organisatiemerken. Op basis van deze studie en mijn ervaring als positioneerder kunnen er vijf bouwstenen voor het ontwikkelen van een organisatiemerk worden benoemd.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in