IPG Mediabrands past organisatiestructuur aan en staakt mediabureau BPN
De mediaholding van onder meer UM, Initiative en Traffic4u, kondigt enkele maanden na de aankoop van het searchbureau twee organisatorische veranderingen aan.
BPN
De eerste is dat het stopt met mediabureau BPN. Alle klanten – de grootste is Jumbo Supermarkten - en medewerkers zijn ondergebracht bij mediabureaus UM en Initiative. De voornaamste reden achter deze beslissing is beter in te kunnen spelen op de snelle ontwikkeling bij de bestaande klantrelaties van BPN, ‘waardoor de inzet van talent, specifieke kennis en capaciteit voor hen beter georganiseerd kan worden’.
Hiermee wil Mediabrands zich op haar mediabureaus UM en Initiative focussen en komen ook recente lanceringen als de creatieve conceptafdelingen UM Studios en Initiative Co, direct beschikbaar voor de geïntegreerde BPN klanten.
BPN is het vroegere BrandConnection, dat in 2012 van naam veranderde. In 2001 werd het nog uitgeroepen tot mediabureau van het jaar.
Magna Global
Verder wordt de centrale inkooporganisatie van Mediabrands, Magna Global, vanaf nu ook verantwoordelijk voor alle AV-planning binnen de groep. Bestaande AV-teams blijven werkzaam binnen de bureaus en klantenteams.
Met het centraal aansturen van AV-planning moet de kwaliteit van de dienstverlening op het hoogste niveau zich blijven ontwikkelen en kan de samenwerking tussen beide disciplines – buying en planning – beter georganiseerd en gemanaged worden. Magna Global wordt geleid door Onno Seelen als managing director, samen met Jasper van Doesselaar als head of AV-planning en Aschwin de Bruijn als head of contracting.
‘Sterker en simpeler organiseren’
IPG Mediabrands Benelux ceo Diederik Breijer zegt dat door de snelheid waarmee haar klanten en de markt zich ontwikkelen, het wenselijk is om veranderingen door te voeren in hoe Mediabrands zichzelf organiseert rondom haar klanten en hoe kennis en talent geïntegreerd aangeboden worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid