Overslaan en naar de inhoud gaan

IPG Mediabrands past organisatiestructuur aan en staakt mediabureau BPN

IPG Mediabrands Nederland voert een structurele wijziging door. Een van de gevolgen is dat mediabureau BPN wordt opgeheven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mediaholding van onder meer UM, Initiative en Traffic4u, kondigt enkele maanden na de aankoop van het searchbureau twee organisatorische veranderingen aan.

BPN
De eerste is dat het stopt met mediabureau BPN. Alle klanten – de grootste is Jumbo Supermarkten - en medewerkers zijn ondergebracht bij mediabureaus UM en Initiative. De voornaamste reden achter deze beslissing is beter in te kunnen spelen op de snelle ontwikkeling bij de bestaande klantrelaties van BPN, ‘waardoor de inzet van talent, specifieke kennis en capaciteit voor hen beter georganiseerd kan worden’.

Hiermee wil Mediabrands zich op haar mediabureaus UM en Initiative focussen en komen ook recente lanceringen als de creatieve conceptafdelingen UM Studios en Initiative Co, direct beschikbaar voor de geïntegreerde BPN klanten.

BPN is het vroegere BrandConnection, dat in 2012 van naam veranderde. In 2001 werd het nog uitgeroepen tot mediabureau van het jaar.

Magna Global
Verder wordt de centrale inkooporganisatie van Mediabrands, Magna Global,  vanaf nu ook verantwoordelijk voor alle AV-planning binnen de groep. Bestaande AV-teams blijven werkzaam binnen de bureaus en klantenteams.

Met het centraal aansturen van AV-planning moet de kwaliteit van de dienstverlening op het hoogste niveau zich blijven ontwikkelen en kan de samenwerking tussen beide disciplines – buying en planning – beter georganiseerd en gemanaged worden. Magna Global wordt geleid door Onno Seelen als managing director, samen met Jasper van Doesselaar als head of AV-planning en Aschwin de Bruijn als head of contracting.

‘Sterker en simpeler organiseren’
IPG Mediabrands Benelux ceo Diederik Breijer zegt dat door de snelheid waarmee haar klanten en de markt zich ontwikkelen, het wenselijk is om veranderingen door te voeren in hoe Mediabrands zichzelf organiseert rondom haar klanten en hoe kennis en talent geïntegreerd aangeboden worden.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in