Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de tien leukste Bob-commercials

Veilig Verkeer Nederland gaat nog zeker drie jaar door met Bob. Adformatie selecteerde een paar van de leukste commercials tot nu toe.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veilig Verkeer Nederland en de drankenindustrie gaan nog zeker drie jaar door met &;Bob&;. 

related partner content for mobile comes here

In 2001 werd de slogan ‘’ - een concept dat was overgewaaid uit België - in het leven geroepen. De &;Bewust Onbeschonken Bestuurder&; bleek het ook in Nederland heel goed te doen. Het markeerde het begin van de Bob-campagnes tegen alochol in het verkeer.

Volgens het Ministerie van Veiligheid en Justitie wist 70 procent van het Nederlandse publiek na de eerste campagne al wie Bob was en waar hij voor stond. Toch wordt er ruim tien jaar later nog steeds twee keer per jaar campagne gevoerd. Niet omdat de boodschap niet blijft hangen, maar omdat de campagne volgens de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) . Zo zijn volgens STIVA vanaf het begin van de Bob-campagne het aantal drankrijders en, nog belangrijker, het aantal slachtoffers als gevolg van alcohol in het verkeer sterk teruggelopen. Was er in 2000 nog sprake van 200 dodelijke slachtoffers, in 2013 is dit aantal gehalveerd.

Adformatie zette de leukste Bob-commercials op een rijtje:

Je bent top Bob (2008 - 2009)
Roorda Reclamebureau

Laat Bob maar blazen (2009)
Roorda Reclamebureau 

Bedankt Bob (2009)
Roorda Reclamebureau 

Bob, daar kun je mee thuiskomen

100% Bob, 0% op (2010)

Bob. Ook als je op visite gaat (2012)
N=5

Bob jij of Bob ik? (2001)
Postbus 51

Bob jij of Bob ik? (2001)

Bob jij of Bob ik? (2001)
Postbus 51

Bob jij of Bob ik? (2001)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in