Digitale bereik btob-doelgroep ‘substantieel’
Dat blijkt uit het donderdag gepubliceerde Decision Makers Survey (DMS) 2013. Het onderzoek levert de bereikcijfers over alle kanalen waarop de belangrijkste titels voor zakelijke beslissers actief zijn.
In het vernieuwde onderzoek is daarom naast magazines of dagbladen gekeken naar het bereik van digitale versies, websites, emailnieuwsbrieven, evenementen, apps en social media. Het onderzoek, uitgevoerd door Intomart GfK, levert naast bereikcijfers ook waardevolle informatie over het profiel van zakelijke beslissers. Zo zijn het intensieve smartphone gebruikers (67 procent versus een landelijk gemiddelde van 48 procent) en zijn ook tablets voor hen gemeengoed (34 procent versus een landelijk gemiddelde van nog geen 25 procent). Het gebruik van social media is bij 70 procent van de zakelijke beslissers goed ingeburgerd.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Onderzoeksresultaten 2013
Van de belangrijkste titels voor zakelijke beslissers wordt het titelbereik en het merkbereik gerapporteerd. Adverteerders, mediaplanners en exploitanten kunnen op basis van de data elke gewenste zakelijke doelgroep selecteren en ook op elk mediumtype afzonderlijk plannen.
Merk Titelbereik Merkbereik
AD 14,4% 22,5%
FD 6,2% 11,3%
NRC 8,9% 13,8%
nrc.next 4,7% 8,3%
Het Parool 2,5% 4,2%
Sp!ts 6,2% 8,1%
De Telegraaf 23,0% 39,7%
Trouw 3,5% 5,7%
de Volkskrant 10,4% 15,6%
Beleggers Belangen 0,9% 1,2%
Elsevier 8,7% 12,1%
Management Team 8,4% 12,8%
De Zaak 11,6% 12,8%
Ondernemen! 7,2% 7,2%
Sprout 6,4% 6,8%
BNR 15,4% *)
Het titelbereik is het gecombineerde bereik van de papieren versie en de digitale replica excl. overlap
Het merkbereik is het gecombineerde bereik van alle uitingen onder dit merk excl. overlap
*) In het merkbereik van BNR is nog niet het bereik van de website rapporteerbaar omdat deze maar een deel van de veldwerkperiode heeft meegelopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid