Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale bereik btob-doelgroep ‘substantieel’

De ‘extra kanalen’ web, mobile, social en events leveren gemiddeld bijna 50 procent additioneel bereik op onder zakelijke beslissers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het donderdag gepubliceerde Decision Makers Survey (DMS) 2013. Het onderzoek levert de bereikcijfers over alle kanalen waarop de belangrijkste titels voor zakelijke beslissers actief zijn.

related partner content for mobile comes here

In het vernieuwde onderzoek is daarom naast magazines of dagbladen gekeken naar het bereik van digitale versies, websites, emailnieuwsbrieven, evenementen, apps en social media. Het onderzoek, uitgevoerd door Intomart GfK, levert naast bereikcijfers ook waardevolle informatie over het profiel van zakelijke beslissers. Zo zijn het intensieve smartphone gebruikers (67 procent versus een landelijk gemiddelde van 48 procent) en zijn ook tablets voor hen gemeengoed (34 procent versus een landelijk gemiddelde van nog geen 25 procent). Het gebruik van social media is bij 70 procent van de zakelijke beslissers goed ingeburgerd.

Onderzoeksresultaten 2013
Van de belangrijkste titels voor zakelijke beslissers wordt het titelbereik en het merkbereik gerapporteerd. Adverteerders, mediaplanners en exploitanten kunnen op basis van de data elke gewenste zakelijke doelgroep selecteren en ook op elk mediumtype afzonderlijk plannen.

Merk Titelbereik Merkbereik
AD 14,4% 22,5%
FD 6,2% 11,3%
NRC 8,9% 13,8%
nrc.next 4,7% 8,3%
Het Parool 2,5% 4,2%
Sp!ts 6,2% 8,1%
De Telegraaf 23,0% 39,7%
Trouw 3,5% 5,7%
de Volkskrant 10,4% 15,6%
Beleggers Belangen 0,9% 1,2%
Elsevier 8,7% 12,1%
Management Team 8,4% 12,8%
De Zaak 11,6% 12,8%
Ondernemen! 7,2% 7,2%
Sprout 6,4% 6,8%
BNR 15,4% *)

Het titelbereik is het gecombineerde bereik van de papieren versie en de digitale replica excl. overlap

Het merkbereik is het gecombineerde bereik van alle uitingen onder dit merk excl. overlap

*) In het merkbereik van BNR is nog niet het bereik van de website rapporteerbaar omdat deze maar een deel van de veldwerkperiode heeft meegelopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in