Designprijzen voor Fabrique, Thonik en SVT
Fabrique, met vijf nominaties de grootste kanshebber, kreeg een prijs in de categorie Interaction Design. Thonik wist een van de twee nominaties voor de huisstijl en vormgeving van de SP te verzilveren en kreeg een Designprijs in de categorie Huisstijl.
In Grafisch Ontwerp ging de prijs naar Studio Joost Grootens voor de Metropolitan World Atlas (zie afbeelding). SVT Branding & Design werd bekroond voor het ontwerp van de winkelvloer van C 1000 in de catergorie Retail Design. VBAT kreeg de Packaging-prijs voor de verpakking van het koffiemerk Buna Bet.
De illustratieprijs ging dit jaar naar een opvallende inzending. Bertholet Illustrations kreeg de Designprijs voor de medische tekening van een darmoperatie (Ileo neo rectale anastomose). Maurice Mentjens won voor de tweede keer op rij de prijs in de categorie Interior Design voor het Belgische restaurant Witloof. Ook Kossman.De Jong won voor de tweede keer op rij de Designprijs in Exhibition & Experience Design, dit jaar voor Wonderkamers.
Verder gingen de prijzen naar Duvedec Europe voor de Phileas HOV (Eindhoven Design Prijs), Brandes en Meurs voor Skil Twist (Consumer Product), Arco Meubelfabriek voor Slim Table (Interior Product), ONL voor Hessing Cockpit (Design for Public space), VanBerloStudio’s voor ResQTec G2 Cutter (Professional Product), Carla Nuis voor Pearl Necklace Bronzino (Free design) en Plato product consultants voor de Smart Cap (Design for All).
De Publieksprijs waarvoor overdag gestemd kon worden, ging naar Jannissima!, de elegante backpack gemaakt door eindexamenstudent Jannita van den Haak van de Design Academy Eindhoven.
Het openingsweekend van de Dutch Design Week, die nog de hele week duurt, trok naar schatting zo’n 12.000 bezoekers. De week ging zaterdagochtend van start met de opening van Design Galleries’06, de eindexamenexpositie van de Design Academy Eindhoven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid