Overslaan en naar de inhoud gaan

Kies&Kook: gemak voor gezinnen?

Gisteren botste ik in een willekeurige AH tegen een nieuw schap. "Stel nu een gezinsmaaltijd samen voor euro 8,-." Het zogenoemde AH Kies…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren botste ik in een willekeurige AH tegen een nieuw schap. "Stel nu een gezinsmaaltijd samen voor euro 8,-."
Het zogenoemde AH Kies & Kook concept.

related partner content for mobile comes here

Leuk concept, echter de vraag is: wie gaat dit uit de schappen pakken?

Mijn eerste gevoel op basis van de uitstraling zei me dat dit een concept is voor 1-persoonshuishoudens. Echter dat is niet het geval. Na beter kijken staat er dat het voor gezinnen is. Zoeken de boodschappers van gezinnen wel snelheid/gemak of zijn ze vooral opzoek naar volledigheid en volume-aankopen?

Het schap was gekloeld en bestond uit 4 lagen. Onderin de basis zoals bijv. rijst, daarboven 400 gr gehakt (met Italiaanse kruiden), wat zakken groente en een paar potten met saus (moeilijk identificeerbaar). 3 blokken naast elkaar dus 3 soorten gerechten.

Het geheel was dermate flashy gedesigned dat mijn gevoel me aangaf dat ik dit zou moeten kopen.

Daarnaast gaf het beoogde gemak (alle onderdelen snel bij elkaar, waarom zou ik een hele winkel door moeten) me ook het gevoel van een 1-pers HH als doelgroep.

Wat goed aan het geheel is, is dat AH dus schijnbaar aan het kijken is of men de shopper route (of noem het experience) kan veranderen cq optimaliseren. Ik kan me goed voorstellen dat een gezin (meestal de moeder) ook behoefte heeft aan gemak.

Schijnbaar heeft men gezien dat gezinnen ook haast hebben in de appie. En 8 euro voor een maaltijd voor 4 man is redelijk in prijs.

In mijn beleving zijn gezinnen op zoek naar volume en gaan ze gemiddeld 2,5 keer per week naar een supermarkt.

Dat betekent dus dat men voor meerdere dagen moet inkopen. Men kan zeggen dat men dan dus meerdere malen van AH Kies & Kook koopt. Maar dan gaat de consument dus rekenen; 3 maal 8 euro is 24 euro voor 3 maaltijden.
Dit terwijl de consument zich anders minder bewust is van de totale prijs van 1 maaltijd.

Plus AH stapt nu over alle periferie aankopen heen.

Oftewel: is de eindaanslag op de kassabon meer of minder dan de periode voor het AH Kies & Kook concept?

AH gaat het experiment in 40 winkels nu verder uitrollen, dus ergens zal er brood in zitten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in