Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing is als vrouwen...

Door gastblogger Dennis Kramer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat doe je als marketeer als je een product in de aanbieding doet? Je probeert je aanbieding zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Het product zelf wordt fantastisch gepresenteerd, het verhaal erbij is zo verleidelijk als maar kan en ook een incentive ontbreekt natuurlijk niet.

related partner content for mobile comes here

Wat doen vrouwen als ze ovuleren en dus biologisch gezien een eitje in de 'aanbieding' hebben? Precies. Ze proberen zich zo aantrekkelijk mogelijk te maken. De lippen worden lekker rood gestift, er gaat wat extra blingbling om en die extra hoge hakken, die normaal gesproken alleen aangetrokken worden als ze uitgaan, gaan om de voeten.

Dit verzin ik niet ter plekke, maar dat blijkt uit een - als ik het goed heb Engels - onderzoek waarover ik vanmorgen hoorde bij Evers op 538. Dit gedrag van vrouwen is dus biologisch bepaald.

Het is niet zo gek dat merken hetzelfde doen als de ? in ieder geval Engelse ? vrouwen. Merken zijn tenslotte net volgens menig marketeer. Als dat nou zo is dan, dan?.. Is marketing dan eigenlijk niet gewoon biologie? Is de bioloog dan eigenlijk niet de marketeer van de toekomst? Is marketing eigenlijk niet gewoon een kweste van x & y chromosomen. Is Midas Dekker dan eigenlijk niet de terechte opvolger van Andrea Ragnetti als reclameman van het jaar 2006?

Ok, ik draaf door?.. Maar terwijl ik dit typ vraag ik me serieus af of het niet eens tijd is voor een herdefinitie van wat ? in de breedste zin van het woord ? is en wat het betekent voor organisaties en consumenten nu en vooral in de nabije toekomst? Wie wil er meedenken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in